خط هدف

چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد....

خط هدف

چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد....

روز دانشجو!

سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۸۸، ۰۷:۳۶ ب.ظ

یادش بخیر، پیارسال ١۶ آذر، دانشگاه تهران بودیمخیال باطل. تو اون حال و هوای خاص تجمع های بچه های دانشگاه (البته اون وری ها)... پلیس دور تا دور دانشگاه رو گرفته بود.... بچه ها در دانشگاه رو شکستند (که البته یکی دو ساعته جوش داده شد عین اولش). ما داشتیم از سلف بر می گشتیم که دیدیم در دانشگاه رو بستن و نمیذارن کسی وارد بشه. جمعیت زیاد بچه هایی که می خواستن برن داخل دانشگاه اینور در بود و تجمع دانشجویان تظاهرات کننده هم اون ور در. یهو دیدیم تا چند شماره بلند شمردن و خودشون رو کوبوندن به در دانشگاه و با چند ضربه در از جا در اومد! پلیس هم آماده بود اما هیچ عکس العملی نشون نداد. تو اون موقعیت ما هی زنگ می زدیم خونه و با آب و تاب گزارش می دادیمبه من زنگ بزن. بعضی ها هم که فقط عکس و فیلم می گرفتند. با وجود اینکه من یکی از مخالفان سرسخت این گروه های تجمع کننده بوده و هستمزبانقهرسبزعصبانی، اما این جور تجمعات (که در دانشگاه تهران دیگه به یک مد تبدیل شده و هر چند ماه یکبار به دلایل مختلف اتفاق می افته) مثل یه جور بازی بود (حداقل اون سالها).

الان هم که به دوستم که هنوز اونجا  دانشجوست، زنگ زدم، گفت امسال هم به طرز بدتری شلوغ شده (که البته از قبل مشخص بود). همون لحظه هم که داشتیم با هم حرف می زدیم، صدای شعارهای تجمع کنندگان توی خوابگاه بلند بود. دوستم گفت: وایییییییکلافه، اینا بازم شروع کردن. من بهش گفتم چه حالی میده که الان اونجا باشیتعجبچشمک

.....................

پ.ن. بعضی وقتا با خودم فکر میکنم این روز دانشجو که اینقدر براش ارزش قائلند و اونو تبریک میگن، در مورد همین دانشجوهاییه که این روز رو با تجمعات و تظاهراتش میشناسن و به دیگران شناسودندن؟!

نظرات  (۸)

وبلاگتون خیلی قشنگ بود لذت بردیم،اگه میشه یه سری هم به سایت ذهن زیبا بزنیدhttp://bmind.ir
سلامممنون که به وبلاگم سر زدید.در جواب جناب غریب کربلا که فرمودند امسال محرم دسته جات عزاداری شهرشون خیلی کم رنگ شده واقعا تعجب کردم از این حرفشون. من ساکن یک شهر سنی مذهب هستم که حدود نود و نه درصدشون سنی هستند.ولی روز تاسوعا و عاشورای حسینی امسال پرشورتر از هر سال دیگه ای بود. زیرا حضور دسته جات جدید را که سال های قبل نبودند را در خیابان می دیدم و در ضمن خیلی از مردم بومی منطقه که سنی مذهب هستند نیز در دسته جات عزاداری شرکت کرده بودند.راستی جناب غریب کربلا کاش قدری تفکر کنید و جانب حق را بگیرید. آیا حمله کردن به عزاداران حسینی و مصدوم کردن اونها کاری انسانی است؟! آیا شکستن حرمت روز عاشوار با حمله کردن به عزاداران حسینی و سوت و کف زدن عملی حسینی است. غریب کربلا شما نیستید بلکه امام حسین علیه السلام است که اینگونه به ساحتش توهین میشود و شما هنوز در خواب غفلت به سر می برید.یکی از آشناهای خود ما که در تهران است توسط همین سبزپوشان به شدت زخمی شده و هنوز بهبودی پیدا نکرده. ایشان چه کاری به سبزها داشت که اینچنین بر سرش ریختند و به جرم شرکت در عزای حسین وقتی از مسجد خارج شد به باد کتک گرفتندش؟!
پاسخ:
صد البته که هر سال عزاداری محرم بهتر و پرشور تر برگزار می شود
  • غریب کربلا
  • راستی اگه با تبادل لینک هم موافقید خبرم کنید
    سلامممنون که سرزدید چه شعر زیبایی گفتین خانم بینشلذت بردم
    با سلام.والعاقبة لاهل التقوا و الیقینفان حزب الله هم الغالبوناللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمانآنان که به غرب می شتابند                خائن به امام و انقلابندای آن که به غرب میگریزی               با غرب چگونه می ستیزی؟ای بی خبر از سیاست دین     بس کن سر جای خویش بنشینای تیر و کمان به کف گرفته               مولای مرا هدف گرفتهای خون به دل امام کرده                    در نفی ولی قیام کردهای عمر گران به باد داده                    دل در کف قوم عاد دادهآیـا خبر از معاد دارِِِِیِِ؟                      آیـا خبر از معاد دارِِِِیِِ؟اینک دشمن زبان دراز آمد              زان راه که رفته بود  باز آمدبازآمد که ز ما عنان گیرد                  مگذاریمش دوباره جان گیرد بازآمد و فتنه زیر سر دارد                غافل که خلیل ما تبر داردغافل که بسیج را هلاکی نیست      از جبهه و بوغ جنگ باکی نیستای رهبر حق شناس و آگاهم              تا لحظه ی مرگ با تو همراهمموفق و سربلند باشید.
    He who doesn’t reckon his own deeds every day is not one of us; He should ask God to augment his good deeds and to forgive his evil deeds and then repent to Him. کافی، ج 2، ص 453سربلند باشید
    سلام دوست من وب جالبی داری به ما هم سر بزن
    سلام دوست من وب جالبی داری به ما هم سر بزن