خط هدف

چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد....

خط هدف

چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد....

یادآوری....

جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۲۵ ب.ظ

یه مطلبی خوندم که یه جاهاییش به نظرم درسته، و راجع به اصول برنامه‌ریزی و کنترل ضمیر ناخودآگاه یه سری مسائل رو میگه:

1. اصل خود هوشیاری (که در واقع همان مراقبه است....): انسان باید در هر لحظه مراقب خود باشد و بداند که ضمیر ناخودآگاه چه سیگنالی را از طریق حواس پنجگانه و یا فکر دریافت می‌کند....

2. اصل استفاده از قدرت سوال: هر سوالی که انسان از خود می‌کند، بازتاب خاصی در روحیه و فکر او ایجاد می‌کند. وقتی کسی از خود سوال می‌کند «چگونه است که من خوشبختم؟» نفس این سوال روحیه‌اش را شاد می‌کند و به او این را القا می‌کند که: «آری، من خوشبختم.» و این تاثیر بسیار مهم هر سوالی است که انسان از خود می‌کند. برای مثال اگر از شرایطی خوشتان نمی آید، بهتر است از خود سوال کنید «چگونه می‌توانم شرایط را زیباتر کنم؟»
باید بدانید که کیفیت زندگی شما را نوع سوالاتی تعیین می‌کند که از خود می‌پرسید: "چطور است که من ز... فرد ج.... هستم؟...."، "چطور است که من ر.... 1 همه ج.... هستم؟...."، "چطوره که من در 1 ث.... 100 کار د.... و ای.... رو انجام میدم و تموم می کنم؟...."، "چطوره که من در کمت.... زم.... در حد 20 میخ.... و ف.... می کنم؟...."، "چطوره که من اینقدر ل.... و خ....ا.... هستم و با اون شلو.... نسبتا دمپاگ.... و س....ت بی نهایت و شور و انرژی زیاد، با نشاط و روحیه زبانزد هستم و از همه ج...ترم؟...." (....)

3. اصل استفاده از قدرت تمرکز: انسان در هر لحظه به هر آنچه تمرکز کند، بازتاب آن را در روحیه و فکر خود حس می‌کند. کسی که به‌طور مرتب به زیبایی‌های زندگی و نقاط لذت بخش تمرکز می کند، زندگی‌اش قرین سعادت و موفقیت می‌شود و این خاصیت تمرکز است. همه کسانی که به موفقیتها می رسند، نشاط درونی داشته و برق چشمانشان در اکثر مواقع قابل توجه است؛ که دلیلش این است که هر چه که هستند، این اصل که یکی از مهمترین اصول زندگی است را رعایت کرده اند و آن اینکه هر چیز مرتبط به خود را بهترین و زیباترین دیده اند و نسبت به آن با شور و شوق (درونی) رفتار کرده و قدرشناس خوشبختی های خود بوده اند. اینها تمرکز سوزان روی مهمات زندگی خود داشته و این حالت در وجود آنها نهادینه شده و تمام ذهن و فکر و وجود آنها را پر کرده است....

4. اصل استفاده از جملات تاکیدی و تصدیقی مثبت: از جملات تاکیدی مثبت به گونه‌ای که ویژگی خوب شما را تصویر کند، استفاده کنید. نمونه جملات: "من هر روز خوشبخت تر هستم. چقدر من هر روز خوشبخت‌تر و سعادتمندتر می‌شوم. من همواره در هر کاری موفق و پیروز می‌شوم. سراسر وجودم غرق در انرژی و شادی است. من همواره منتظر اتفاقات خوب در زندگی‌ام هستم. همواره از وجود و چهره من نشاط و انرژی ساطع می‌شود. من در کمال آرامش به سر می‌برم و همواره روحیه‌ای شاد و چهره‌ای خندان دارم." ن همون د است که "بسیار شج....، بسیار پرر....، بسیار با شور و انرژی و با نشاط، بسیار عالی ح.... میزنه.... (بخش بخش و هر بخش موجی و گاز دادن در نقاط مختلف جمله و با شج.... نمایان ح.... زدن و....)، در خط مستقیم که فقط متشکل از د... و ای.... است با س....ت ن.... پیش میره و روش سر می خوره و اونقدر تمرکزش روی اصل ماجراست که پوچیات اطرافش رو اصلا نمی بینه و همیشه با نشاط و سرزنده است و.... (....)

5. اصل تصویرسازی ذهنی: هنگامی‌که شما تصویری در ذهن خود ایجاد می‌کنید، عین این تصویر روی ضمیر ناخودآگاه اسکن شده و بر ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر می‌گذارد. این تصویرپردازش شده و مفهوم آن تصویر در دنیای واقعی زندگی شما عینیت بخشیده می شود.... تصویرسازی ذهنی یکی از بهترین شیوه‌های برنامه‌ریزی و هدایت ضمیر ناخودآگاه است. موفق‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که بیشتر و بهتر از بقیه توانسته‌اند در ذهن خود تصویرسازی مثبت و در جهت هدف بکنند. خواسته خود را با دنیایی از هیجان و اشتیاق به اشتیاق سوزان برسانید. همانطور که در روایات آمده است، هنگامی‌ که خدا را برای خواسته‌ای صدا زدی، باید این‌گونه باور داشته باشی که آنچه را از خدا خواستی، در پشت در است و تو می‌توانی آن را برداری.

 

مطلب فوق با استفاده از این منبع است:

http://www.salamat.com