خط هدف

چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد....

خط هدف

چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد....

اشتغال و زنان

شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۹، ۰۸:۰۴ ب.ظ

هیچی لذت بخش تر از این نیست که کاری رو انجام بدی که واقعا بهش علاقه داری: شغلی رو انتخاب کنی که از انجامش لذت ببری؛ روش زندگیت، جاهایی که مجبوری هر روز بری و بیای، کاری که داری وقتت رو بهش می گذرونی، همه مطابق علاقه ات باشه، اونی باشه که از زندگیت می خوای، و مطابق هدفی باشه که برای خودت در نظر گرفتی. فقط در این صورته که زندگیت مدام رو به جلو در حال پیشرفته، و مراحل موفقیت رو یکی یکی طی می کنی.

برای اکثریت مردم، شغل مورد علاقه همونیه که تو دانشگاه درسش رو خوندن، چون هم بیشتر از دیگر کارها بهش واردند، و هم اینکه یا از اول بهش علاقه داشته اند و یا بعد از مدتی درس خوندن علاقه مند شده اند. البته عده قلیلی هم هستند که علاقه شون تو چیزی غیر از رشته تحصیلیشونه و دنبال علاقه اصلی شون میرن.

فرض می کنیم یه دختر خانمی درسش تموم شده و کار مورد علاقه اش رو هم پیدا کرده، حالا مسأله ای که برای بسیاری از دخترهای مؤمن وجود داره قید و بندهاییه که برای محل کار خودشون قائل هستند؛ شغل: بسیار عالی (بهترین جای ممکن توی رشته خودشون)، مرتبط با رشته تحصیلی، و خلاصه همونی که از کار کردن مد نظرشون بوده؛ اما تو محل کارشون تنها خانم کارمند موجود هستند؛ یا اینکه تو اتاق کارشون تک خانمند. این برای خیلی از دخترهای مؤمنی که می شناسم- منظورم کسانی است که حداقلِّ ایمان رو دارند- خیلی گران و سنگینه، تا جایی که قید کار به اون خوبی که بخشی از موفقیت در زندگیشون محسوب می شده رو زده اندتعجب

خوبه مسئولین یه فکری به حال سازمانها و ارگانهای مختلف بکنند و حداقل اتاق کار خانم ها و آقایون رو از هم جدا کنند. این مسأله کمی نیست  و باید بهش توجه بشه.

نظرات  (۱۰)

این حرفها چیه؟ همه جای دنیا مردها و زنها کنار هم بدون مشکل کار می کنند چرا فقط توی ایران این مشکل هست!؟ بهتر است این خانم ها به جای دردسر و هزینه درست کردن برای دیگران و کارفرمایان برای اتاقهای جداگانه و... روی اعتماد به نفس و بزدلی خودشان کار کنند و خود را حفره جنسی متحرک نبینند!
پاسخ:
متاسفم...، معلومه شما خیلی از ماجرا پرت هستید. چقدر هم که فکرتون منحرفه.... منظور کار کردن زنها و مردها توی یک اتاق نیست. منظور وقتی است که یک دختر مومن- نه یه دختر بی ایمان یا فقط مسلمون ظاهری، بلکه مومن واقعی (اصلا می دونین یعنی چی؟)- تو یه اتاق با نامحرمان تک می افته. منظور سو, استفاده! نیست. اصلا مگه کسی می تونه سو, استفاده ای بکنه! منظور لطمه خوردن به اوج حالات ایمانی و روابط اون دختر با خداست. تو احادیث هم هست که یک مرد و یک زن خوب نیست تو یه اتاق با هم تنها بمونند (حتی برای بهترین کارها مثل علم آموزی و کار کردن)....در ضمن من دارم در مورد یه دختر بسیار با عزت نفس و شجاع حرف می زنم که البته بسیار مومنه....
بله.من هم معتقد به اجبار چادر در همه جا و برای هرکس نیستم.اما در اماکنی مثل دبیرستان بسیار کمک کننده است.چون واقعا بعضی از افراد فقط به این دلیل که چادر برایشان به خاطر  دیدمنفی  خانواده به چادر یا اقلیت بودن چادری ها تابو شده است چادر نمیگذارند.اجباری شدن آن تلنگریست برای شکستن این تابو.
متشکر از اینکه بنده رو قابل دونستید و نظر دادید.میشه بگید دلایلی که به نظرتون باید چادر در اماکن فرهنگی اجباری شه چیه؟یا زهرا
بسم رب المهدی ارواحنا فداهبا سلام سلسله نشست های آزاد اندیشی با موضوع "حجاب" در موسسه فرهنگی تسنیم نور.حضور برای عموم آزاد است.برای هماهنگی لازم در وبلاگ "آزاد اندیشی" www.azadandishidini.persianblog.ir و یا در وب سایت موسسه به آدرس www.tnci.ir اعلام درخواست فرمائید.جلسات در روز چهارشنبه ساعت 9:30 صبح برگزار می شود.
  • زینب پارسی بلاگ
  • سلام و خداقوت. ممنون از حضورتون در وبلاگم.
  • زینب پارسی بلاگ
  • جانا سخن از زبان ما می گویی...
    بسیار جالب بود.با مطلبی اجتماعی در مورد حجاب بروزمبا نظرات ارزشمندتون مارو سر افراز کنید
    همه ی اینایی که گفتین خوبه ها ولی بد نیست اینجور خانمها در انتخاب نوع رشته که نهایتا به شغلی ختم میشه کمی دقت کنن.
    پاسخ:
    به جز چند رشته خاص، فارغ التحصیلان دیگر رشته ها همه به نوعی کارمند اداره ای می شوند که به هر حال این مشکل وجود دارد  
    سلام  n b !!!! از اینکه به کلبه ی ما سری زدید ممنونم. خوب مینویسی ..........
    سلام  ، به نکته ی قابل توجهی اشاره کردیداز حضورتون در کلبه ی خط خطی ممنون