خط هدف

چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد....

خط هدف

چرخ بر هم زنم ار غیر مرادم گردد....

مرد و نیاز به سرپرست..

شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۷:۲۰ ق.ظ

شاید قبلاً هم این نکته رو بین صحبت هام اشاره کرده باشم، اما اینجا برای تأکید به طور جداگانه میگم:

در رابطه با بحث سرپرست در خانواده، مثل بسیاری از مباحث دیگه که اینجا نمیخوام بهشون اشاره کنم، اصل ویژگی و حقیقتش مربوط به مؤنث هست و ظاهر و سطح و تشبیه ابزاری شده ای از اون مربوط به مذکره..

مسلماً مؤنث ها سرپرست مذکرها هستند، نه به لحاظ عاطفی، بلکه به دلیل فضائل بینهایت زیاد مؤنث ها و توخالی بودن مذکرها.. شما عاطفه رو تو یه شرایط آزمایشگاهی خاص از مؤنث بگیرید، مثلاً دو نفر از هم شدیداً متنفرند و..، در این شرایط باز هم مؤنث سرپرست مذکره.. در واقع مؤنث مسلط مطلق بر مذکر هست و وظیفه مدیریت مذکر رو به عهده داره؛ سرپرستی که شاخه ای از مدیریت کردن مذکر هست و یه امر بدیهیه.. 

(میدونید که شوهرداری هم معنیش همین "مدیریت مذکر" هست، و نه خدمات رسانی و..، خدمات رو که مذکرها بیشتر نسبت به مؤنث ها انجام میدن و خیلی شدید هم خدمات رسانی میکنند به مؤنث. پس چرا راجع به اونها گفته نشده؟ چون منظور فقط "مدیریت" مذکرهاست.. از این جهت که مذکر جلوی مؤنث مثل بچه میمونه، اما چون ابعاد فیزیکیش دیگه بچه نیست، مدیریتش (آسون، اما) نسبت به بجه چالش برانگیزه..)

مسأله اینجاست که راجع به مسائل مربوط به مؤنث ها، به دلایل مختلف صحبت نمیشه..،و شاید طبیعی هم هست.. اما حقیقت رو نباید برعکس کرد.. حقیقت مسأله اینه که مؤنث سرپرست حقیقی و به معنای واقعی کلمه برای مذکره (گفتیم که عاطفه هم در این زمینه هیچ نقشی نداره).. اون چیزی که راجع به مذکر گفته میشه، "عهده دار بودن امور ابزاری و نهایتاً معیشتی" مؤنث هاست.. چون شأن و جایگاه مؤنث اینه که کسی امور ابزاری و ظاهریش رو (که کار سطح پایینی هم محسوب میشه) راه بندازه.. جایگاه با نیاز فرق داره، مؤنث به چیزی (که مخلوقات بخوان براش تهیه کنند) نیاز نداره.. بلکه شأن و جایگاهشه.. خودش هم میتونه این کارا رو انجام بده، اما بهتره که در جایگاه بالای خودش قرار بگیره و کس دیگه ای این کارو براش انجام بده تا راحت تر باشه..

اون مذکره که نیاز داره، مؤنث یه موجود کامل نسبیه و خودش به تنهایی برای اداره جامعه هم تا حد زیادی کافیه.. سعی نکنید مسائل سطح پایین مربوط به مذکرها رو راجع به مؤنث ها هم بگید که مبادا عقب مونده باشید..

 

** بعضی ها شاید فکر کنند که چرا هر از گاهی انقدر روی این مسائل مانور میدم و تأکید میکنم.. خب حتماً یه سری افراد یه سری حرفهای اشتباه زدند در این موارد که باید پاسخ داده بشه و درستش جا انداخته بشه..

  • ۰۲/۰۲/۰۲